Tulburarile din spectrul autismului
Este acceptat, în general, că autismul este cauzat de anormalităţi în structura sau în funcţiile creierului.
Conform ultimelor studii din 2011, autismul este legat de numărul de neuroni existenți în acele zone ale creierului care sunt responsabile cu dezvoltarea cognitivă, comunicarea și socializarea, declară cercetătorii de la Centrul de Excelență în Autism de la Universitatea din California, San Diego din Statele Unite ale Americii.
Ei afirmă că autismul poate fi prezent încă din stadiul de dezvoltare intrauterină. Studiul a fost efectuat pe băieți cu și fără autism și rezultatele indică faptul că cei cu autism au cu 67% mai multe celule corticale, celule care se dezvoltă în faza intrauterină. Studiul a fost publicat în "Journal of the American Medical Association".
Despre copii cu autism si solutii
Când părinţii află că au un copil autist, şi-ar dori ca problema să dispară în mod magic. Ei aşteptau nerăbdători să-şi vadă copilul crescând şi învăţând. În schimb, acum trebuie să facă faţă realităţii că au un copil care nu se va ridica la înălţimea visurilor lor şi care ar putea să le pună răbdarea la încercare permanent.
Unele familii neagă problema sau visează la un antidot instant, care nu există. Pot duce copilul la un specialist, apoi la altul, sperând la un diagnostic diferit. Este important pentru familie să-şi depăşească durerea şi să facă faţă problemei, în acelaşi timp sperând la un viitor bun pentru copilul lor. Majoritatea familiilor realizează că vieţile lor pot continua.
Astăzi, mai mult decât oricând, persoanele cu autism pot fi ajutate. O combinaţie între intervenţia timpurie, educaţia specială, sprijinul familiei şi medicaţie ajută la creşterea numărului de copii autişti care vor duce o viaţă normală. Intervenţiile speciale şi programele educaţionale pot mări capacitatea acestor copii de a învăţa, de a comunica şi de a relaţiona cu alţii, în timp ce se reduce severitatea şi frecvenţa comportamentelor nedorite. Medicamentele vor fi folosite pentru a atenua unele simptome.
Astăzi, un copil care beneficiază de terapie şi de o educaţie care dau rezultate are posibilitatea de a-şi folosi capacitatea unică de a învăţa. Chiar şi cei care au retard mintal pot stăpâni multe aptitudini de autogospodărire, cum ar fi manevrarea banilor, gătitul ori spălatul. Pentru aceşti copii, independenţa şi grija de sine pot fi scopuri principale. Alţi tineri pot continua învăţarea aptitudinilor şcolare de bază: cititul, scrisul şi matematica simplă. Mulţi termină liceul. Unii pot chiar absolvi şi facultatea. Ca la orice altă persoană, interesele personale asigură iniţiative puternice de a învăţa.
În mod clar, un factor important în dezvoltarea potenţialului de independenţă al unui copil este intervenţia timpurie. Cu cât mai repede începe să primească ajutor, cu atât mai mare este posibilitatea lui de a învăţa. Mai mult, deoarece creierul unui copil este în continuă dezvoltare, specialiştii cred că intervenţia timpurie oferă copilului cea mai bună şansă pentru a-şi dezvolta potenţialul maxim. Chiar şi aşa, nu contează când este diagnosticat copilul.
Nu este niciodată prea târziu pentru a începe tratamentul!
Autismul nu este:
- boală psihică
- boală contagioasă
- un refuz de a comunica
- consecință a educației
- în vreun fel vindecabil
Autismul este:
- tulburare de dezvoltare care afectează trei arii: comunicarea, socializarea și imaginația
- cu origine cerebrală și în general prezent de la naștere
- “epidemic”: conform ultimelor cercetări, 1 din 88 de copii este autist
- tulburare pe toată durata vieții
ANCAAR - Asociatia Nationala pentru Copii şi Adulţi cu Autism
Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România – ANCAAR este prima asociaţie a aparţinătorilor persoanelor cu autism înfiinţată în România. În cei 20 de ani de activitate, ANCAAR a apărat şi promovat drepturile persoanelor cu autism prin toate proiectele desfăşurate şi a participat împreună cu alte ONG-uri la crearea legislatiei pentru apărarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi, ulterior, pentru autişti în mod special.
A oferit programe de consultanţă şi consiliere familiilor cu copii cu TSA, a coordonat si implementat programe de terapie pentru toate categoriile de vârstă, a facilitat creşterea abilităţilor de socializare, de comunicare si de viaţă independentă prin organizarea de tabere. ANCAAR a lucrat în bune parteneriate cu alte ONG-uri şi şcoli speciale şi de masă. În prezent, desfăşoară o campanie de strângere de fonduri, numita Omul din spatele Autismului, pentru construirea primului Centru Rezidenţial pentru Tineri şi Adulţi cu Autism din România.
În octombrie 2011, ANCAAR a început colaborarea cu Facultatea de Sociologie-Psihologie a Universităţii Spiru Haret (USH) din Bucureşti și au deschis împreună Centrul de Practică în Autism (CPA), găzduit în sediul Facultăţii, din blvd. Basarabia nr. 256, şi amenajat prin eforturi comune ale celor două instutuţii. CPA este primul centru de practică în domeniul autismului din România, creat pentru studenţii de la specializarea Psihologie. Totuşi, nevoia de informare şi de specializare în domeniu fiind atât de mare, la activităţile CPA au participat în decursul anului universitar şi studenţi din afara programului de practică, şi studenţi de la alte facultăţi, dar şi voluntari care se află în curs de formare ca specialişti în lucrul cu persoane cu autism.
Serviciile oferite de ANCAAR la Centrul de Practică sunt evaluarea persoanei cu autism şi consilierea familiei, elaborarea și urmărirea programelor de intervenţie individualizată, şedinţe de terapie individuală şi de grup, terapie ocupaţională şi terapie prin artă. Activitatea de la CPA se desfăşoară pe tot parcursul anului calendaristic, cu exceptia lunii august. Contact: 0722 393 763, 0726 207 808, office@autismancaar.ro.
Comentarii legate de Tulburarile din spectrul autismului
Un articol interesant inveti cum sa ii intelegi pe acesti copii,sa ii poti ajuta