SONNENTOR aniversează 15 ani în România printr-o investiție de peste 500.000 euro într-un punct de producție local, în inima Transilvaniei
SONNENTOR aniversează anul acesta 15 ani pe piața din România. În anul 2006, Johannes Gutmann, fondatorul SONNENTOR, a decis împreună cu Thomas Weinraub să aducă povestea de succes SONNENTOR pe piaţa din România. Cu vânzări de peste 4,5 milioane de lei în ultimul an, ceea ce se traduce într-o creștere de peste 10%, și peste 400.000 de produse vândute, SONNENTOR România este într-o continuă creștere, o creștere sănătoasă, sustenabilă și stabilă.
“Am început singur cu o investiție de 10.000 Euro, iar în prezent, când aniversăm 15 ani pe piața din România, suntem în pragul cifrei de afaceri de 1 milion de euro. Și nu ne-am schimbat ideologia, rămânem aceiași: nu credem în monoculturi și supraproducții și nici nu colaborăm cu multinaționale de retail. Dorim să reprezentăm fermierii noștri, pentru că SONNNETOR înseamnă Poarta Soarelui. Noi suntem poarta fermierului către lume. Fermierul lucrează cu har pământul, exclusiv în sistem de Agricultură Ecologică, iar noi preluăm și promovăm aceste bogății ale naturii, aceste adevărate comori bio. Acum, la ceas aniversar, e timpul să implementăm și să extindem ideologia noastră. Am decis că a sosit acel moment în care România trebuie să cunoască toată povestea SONNENTOR, de la pământ la ceașca de ceai și la acel vârf de cuțit care presară mirodeniile noastre. Investim în România, investim Verde! Construim o hală de producție, ambalare în primă fază, cu perspectiva de a obține produse finite prin același procedeu transparent implementat și în Austria de peste 32 de ani, și în Cehia de peste 25 de ani. Reinvestim mult peste ceea ce am realizat până acum ca și profit, adică mai bine de dublul sumei obținute în toți acești ani, fără a scoate dividende.“ declară Thomas Weinraub, Managing Director SONNENTOR România.
Potrivit ideologiei SONNENTOR, natura deține cele mai bune rețete pentru o viață lungă și frumoasă, compania promovând agricultura ecologică drept singura soluție viabilă într-o lume dominată de monoculturi și supraproducție. Cu peste 400 de sortimente de produse: ceai, condimente, cafea, dulciuri, supe, siropuri și gemuri (fără adaos de zahăr), miere Manuka, etc. SONNENTOR reprezintă o sursă de încredere și inspirație, susținând procesarea materiei prime chiar la ferme, permiţând micilor fermieri să supravieţuiască, să utilizeze experienţa şi tradiţia cultivării, oferind, astfel, calitatea şi garanția produselor. Valoarea adăugată trebuie împărțită echitabil, de la fermier până la consumator.
Pentru SONNENTOR, România reprezintă Grădină BIO a Europei, acesta fiind motivul pentru care se va investi peste jumătate de milion de euro într-o facilitate proprie de producție în zona Reghin, jud. Mureș. Investiția va reprezenta mult peste dublul profitului obținut de SONNENTOR în cei 15 ani de activitate în România.
Echipa SONNENTOR vizează o linie de producție locală, obținând produse autentice care vor purta sigla ”Produs în România”. Crezul SONNENTOR rămâne neclintit: ”Investim Verde! ”
Clădirea va fi din materiale de construcții prietenoase cu mediul înconjurător, se va folosi energie regenerabilă, cu emisii de carbon reduse etc., urmând ca noua locație să fie introdusă în circuitul turistic ca punct de atracție, unde vizitatorii vor putea descoperi ”vraja” Agriculturii Ecologice, BIO, de la cultivarea plantelor, prin procesul manual de ambalare, și până la ceașca de ceai.
Cu această ocazie, 15 ani de bucurie în Romania și aniversarea de 20 de ani de colaborare cu fermierul nostru, Dl Ing. Szakacs Csaba, din Reghin, SONNENTOR lansează două produse autentice, cu ingrediente din inima Transilvaniei: Ceai Boboci de Trandafir și Ceai Măceșe, la un preț special.
“Țin să mulțumesc familiei de fermieri SONNENTOR, colegilor mei, tuturor celor care mă cunosc, parteneri și colaboratori, clienților noștri fideli, fanilor noștri. Suntem aici și vrem să dovedim că se poate să avem afaceri verzi, sustenabile și echitabile chiar și aici, în inima Transilvaniei. Bogățiile de pe aceste meleaguri și oamenii harnici din această zonă au un potențial enorm. Noi știm, mulți știu, trebuie doar să culegem cu atenție și cu grijă roadele. Soarele e sus și strălucește pentru toți!”, adaugă Thomas Weinraub.
INFO COMPANIE
SONNENTOR a fost fondat în 1988 de către tânărul întreprinzător Johannes Gutmann, care, la 23 de ani, a avut o idee neobişnuită: a dorit să vândă la nivel local, naţional şi internaţional produsele provenite de la fermierii Ecologici din zona Waldviertel, unde s-a născut şi a crescut. SONNENTOR ar, astăzi, filiale atât în țara de origine, cât și în Cehia (Cejkovice) din 1992, și România, la Reghin, din 2006.
“Totul a început în urmă cu 20 de ani, când fermierul nostru, Dl. Ing. Szakacs Csaba a ajuns în Austria, la SONNENTOR, cu un Matiz și câteva mostre de plante cultivate în sistem ecologic. Hannes, partenerul meu și patronul SONNENTOR, a rămas uimit de calitatea plantelor și i-a propus să aducă tot ce produce. Și a ajuns să livreze 10 camionete în primul an! De atunci, SONNENTOR a căutat oportunitatea de a consolida relaționarea directă cu fermierul. Prin intermediul soției mele, care lucra la fermier, am ajuns, în 2006, să ne cunoaștem. Mi s-a deschis, astfel, o ușă către o altă lume, către o altă ideologie despre comerț și economie, comerțul binelui comun, ce părea pentru mulți o utopie. Mulți erau sceptici la început: prietenii, familia, chiar mulți dintre directorii de departamente din cadrul firmei “mamă”. Să nu uităm că nu eram încă în UE la acea vreme. Dar am reușit să dovedim, în timp, că se poate și în România. Că se poate și ALTFEL!” – Thomas Weinraub
Peste 90% din producţia SONNENTOR este destinată exportului, ceaiurile, condimentele, delicatesele si cafelele SONNENTOR fiind disponibile în peste 55 de ţări. Cele mai mari pieţe de desfacere sunt Germania, Austria, Elveţia, Cehia şi alte ţări membre UE, dar și țări precum Japonia, Canada, Indonezia, Korea, Taiwan, Hong Kong, Malaezia, China, Australia şi Noua Zeelandă.
Comentarii legate de SONNENTOR aniversează 15 ani în România printr-o investiție de peste 500.000 euro într-un punct de producție local, în inima Transilvaniei